Шрифттин өлчөмү
Аралык
Сүрөттөр
Кыргыз Республикасынын
Эсептөө палатасы

Ишеним телефону
+996 (555) 500-985
«Кыргызтелеком» ААКсынын стационардык телефондорунан чалуу акысыз

Кыргыз Республикасынын 11 мамлекеттеги: Беларусь Республикасындагы, Сауд Арабия Падышачылыгындагы, Катар Мамлекетиндеги, Италия Республикасындагы, Туркия Республикасындагы, Кувейт Мамлекетиндеги, Түркмөнстандагы, Венгриядагы, Кыргыз Республикасынын Женевадагы Бириккен Улуттар Уюмундагы жана башка эл аралык уюмдардагы Туруктуу өкүлчүлүгүндө, Кыргыз Республикасынын Швейцария Конфедерациясындагы Элчиликтеринде жана Кыргыз Республикасынын Стамбул шаарындагы Башкы консулдугунда, Кыргыз Республикасынын Тышкы иштер министрлигинин Үрүмчү шаарындагы Визалык пунктунда бюджеттин аткарылышына шайкештик аудити жүргүзүлгөн

 

Кыргыз Республикасынын Беларусь Республикасындагы Элчилигинде 2021-2022-жылдарга текшерүүнүн жыйынтыгы боюнча 623,64  АКШ доллары өлчөмүндө сарамжалсыз пайдаланылган каражаттар аныкталган.

 

Тышкы иштер министрлигинин Үрүмчү шаарындагы 2018-2021-жылдар аралыгындагы визалык кеңсесинде жүргүзүлгөн аудиттин жыйынтыгында 4947,63 АКШ доллары өлчөмүндөгү каражат максатсыз пайдаланылганы белгилүү болгон.

 

Кыргыз Республикасынын Кувейт Мамлекетиндеги Элчилигинде 2021-2022-жылдарга бюджеттин аткарылышы боюнча жүргүзүлгөн аудиттин жыйынтыгында 1244,96 АКШ доллары өлчөмүндөгү каржылык мыйзам бузуулар табылган.

 

Кыргыз Республикасынын чет өлкөлөрдөгү башка дипломатиялык өкүлчүлүктөрүндө жана уюмдарында текшерүүнүн жыйынтыгында финансылык мыйзам бузуулар катталган жок.

«Кыргызнефтегаз» ААКтын 2021-жылдын 12-апрелинен 31-январына чейинки мезгилде жүргүзүлгөн шайкештик аудитинин жыйынтыгы боюнча 3 736,6 миң сом суммасында финансылык бузуулар белгиленген, анын ичинде:

- чегерүүлөргө жатпай турган чыгашаларды негизсиз чегерүүдөн улам акционерлердин дивиденддерин 3618,8 миң сом өлчөмүндө төмөндөтүп коюу аныкталган.

 

-канализациялык линияны реконструкциялоодо келишимдик милдеттенмелерди аткарбагандыгы үчүн подрядчыга 117,8 миң сом айып өндүрүлүп, текшерүүнүн жүрүшүндө калыбына келтирилген.

Эсеп палатасынын Кеңеши аудиттин жыйынтыгы боюнча дивиденддердин аз эсептелген суммасын калыбына келтирүү боюнча чараларды көрүү жөнүндө буйрук чыгарды.

Кымбаттуу айымдар!
Жаздын, сүйүүнүн жана сулуулуктун майрамы болгон 8-март Аялдардын Эл аралык күнү менен чын жүрөктөн чыккан куттуктоолорумду кабыл алып коюңуздар.


Жарыкты, жылуулукту сиңирген бул жаз майрамында ар дайым адамзаттын эң жакшы жарымы болгон аялзатына таазим этип келебиз. Сиздер үй-бүлө очогун сактап, балдарды тарбиялап, профессионалдык жана коомдук иштерде ийгиликтерге жетип, ошол эле учурда ар дайым жаш жана сулуусуздар.


Бардык аялдарга жылмаюу, жарык майрамдык маанай, үй-бүлөлүк бакыт, аманчылык, ден соолук каалайбыз! Майрамыңыздар менен!

 

Кыргыз Республикасынын
Эсептөө палатасынын
Төрагасы 
Алмазбек Акматов

Урматтуу кыргызстандыктар! Сиздерди улуттук баш кийим – Ак калпак күнү менен куттуктайбыз.


Ак калпак күнү улуттук баш кийимдин маанисин сактоо жана сыйлоо, улуттук каада-салтты колдоо жана элдин кыргыз маданиятына болгон сыймыктануу сезимдерин ойготуу максатында Жогорку Кеңештин 2016-жылдын 29-июнундагы токтому менен бекитилген.


Баш кийимдин формасы чокуларын ак каар, көк муз баскан тоолорубуздун бийиктигин, элибиздин жан дүйнөсүнүн тазалыгын билдирет. Ак калпак улуттук баш кийимибизди эр-азаматтарыбыз ар дайым сыймыктануу менен кийишсин. Салттуу кийимдерибиз тарыхый жана маданий баалуулуктарыбызды дүйнөгө таанытууга салым кошо берсин.


Кыргыз Республикасынын
Эсептөө палатасынын Төрагасы                 
Алмазбек Акматов. 

Урматтуу кыргызстандыктар!

Сиздерди Кыргыз Республикасынын Мамлекеттик туу күнү менен куттуктайм!
Кыргызстандын желеги - мамлекеттүүлүктүн, эгемендүүлүктүн, өлкөнүн демократиялык түзүлүшүнүн жана элдин биримдигинин символу. Бул ар бирибиздин Мекенге болгон патриоттук сезимибизди чагылдырган символ. Ал биздин ата-бабаларыбыз басып өткөн татаал жолун, күжүрмөн эмгегин жана алардын улуу кыялдарын даңазалайт.

Сиздерге бакубатчылык, ден соолук жана бакыт каалайбыз! Өлкөбүздүн бейпил асманынын астында элди ынтымакка, биримдикке, жаратмандыкка чакырган Кыргызстандын мамлекеттик туусу ар дайым бийик желбиреп турсун!

 

Урматым менен,
Кыргыз Республикасынын
Эсептөө палатасынын
Төрагасы Алмазбек Акматов. 

Адисттердин кесипкөйлүк деңгээли Эсептөө палатасынын негизги ишмердүүлүгүнүн сапатына таасир этээрин эске алып, мекемеде кадрлардын даярдыгына өзгөчө маани берилет. Андыктан Эсептөө палатасында кызматкерлерди агартуу иштерине тартуу жигердүү  жүргүзүлүп келет. Борбордук аппаратта иштегендер окутууларга өздөрү катышып турушат, ал эми аймактык структураларда иштеген кызматкерлерди борбордук аппаратка алып келип окутуу чоң каражатты талап кылат. Андыктан, окутуу ар кандай форматта өткөрүлүп келет. Каражатты үнөмдөө үчүн агартуу иштеринин онлайн форматта жүргүзүлүшү мекеме үчүн салтка айланды.      


Кыргыз Республикасынын Эсептөө палатасынын төрагасынын буйругуна ылайык, ошондой эле этикалык ченемдерди жана Эсептөө палатасынын ички эмгек жана иштөө тартибинин эрежелерин сактоо максатында, анын борбордук аппаратындагы жана аймактык бөлүмдөрүндөгү кызматкерлерине техникалык окутуу өткөрүлдү. Мында аудит жүргүзүп жаткан кызматкерлердин ишин үзгүлтүккө учуратпоо, ошондой эле иш сапарынын чыгымдарын үнөмдөө максатында бул окутуу онлайн/оффлайн режиминде уюштурулду.


Бекитилген программага ылайык, Кыргыз Республикасынын мамлекеттик жана муниципалдык кызматчыларынын этика Кодексинин жана Эсептөө палатасынын кызматкерлеринин этика кодексинин негизги ченемдери, принциптери жана эрежелери боюнча бет ачаар жасалды. Эсептөө палатасынын кызматкерлеринин этика маселеси боюнча комиссиясынын иши жөнүндө баяндама жасалды. Ошондой эле, мекеменин ички эмгек жана иш тартибинин эрежелерине жооптуу мамиле жасоо керектиги жөнүндө да сөз козголду.


“Кызыкчылыктардын кагылышуусу жөнүндө” Кыргыз Республикасынын Мыйзамы боюнча жана Эсептөө палатасында кызыкчылыктардын кагылышуусуна каршы (башкаруунун) чараларды көрүү жөнүндө баяндама болду.
Кыргыз Республикасынын коррупцияга каршы саясатынын жана мамлекеттик органдардагы саясий жана системалуу коррупциянын себептерин жоюу боюнча өз ара кызматташуунун алкагында, Кыргыз Республикасынын жаңы Кылмыш-жаза кодексинин жалпы түшүнүгү боюнча Кыргыз Республикасынын Ички иштер министрлигинин Э.А. Алиев атындагы академиясынын Жазык укугу кафедрасынын башчысы Р.Т. Исмаилов лекция окуду. Ал мамлекеттик жана муниципалдык кызматтын кызыкчылыктарына каршы коррупциялык жана башка кылмыштардын беренелери боюнча айтып берди.

Эсептөө палатасынын Бишкек шаары, Чүй жана Талас облустары боюнча аймактык бөлүнүшү жергиликтүү бюджеттерди түзүүнүн жана аткарылышынын, 2021-жылга республикалык бюджетте турган Ысык-Ата районундагы муниципалдык ишканалардын ишмердүүлүгүнө жана башка мекемелердин бюджеттеринин аткарылышына шайкеш аудит жүргүздү.

Текшерүүлөрдүн жыйынтыгы боюнча 6518,3 миң сомдук финансылык мыйзам бузуулар аныкталды, анын ичинде:

- жетишсиздик жана уурдоо - 6,6 миң сом.

- каражаттарды сарптоодогу мыйзам бузуулар жана кемчиликтер - 6368,9 миң сом, анын ичинен: эмгек акынын негизсиз төлөнүшү - 1470,2 миң сом;

- курулуш-монтаждоо иштеринин көлөмүн ашыкча баалоо - 2419,0 миң сом;

- эсептен жашырылган дебитордук жана жогорулатылган кредитордук карыз - 2401,2 миң сом;

- башка деңгээлдеги бюджеттерде турган уюмдарга жергиликтүү бюджеттерден бөлүнгөн каражаттар - 78,5 миң сом.

- бюджеттин кошумча чегерилген кирешелер - 142,8 миң сом, анын ичинен:

- бюджетке чегерүү үчүн ижара акысы – 142,8 миң сом.

 

Бюджеттин резервдери жана жоготуулары – 11134,2 миң сомго аныкталды.

Кыргыз Республикасынын Эсептөө палатасынын Ысык-Көл жана Нарын облустары боюнча аймактык бөлүнүшү Чолпон-Ата шаарынын 2020-2021-жылдарга жергиликтүү бюджетин түзүүнүн жана аткаруунун сакталышы боюнча шайкештик аудит жүргүздү.

Жүргүзүлгөн аудиттин  жыйынтыгы менен 6558,7 миң сом суммасындагы финансылык бузуулардын табылган:

        - эмгек акыларын негизсиз төлөөлөр 517,8 миң сом;

        - материалдык баалуулуктарды, акча каражаттарды негизсиз чыгыштоо менен бирге подотчеттук сумма 431,8 миң сом;

        - курулуш-монтаж иштерин көтөрмөлөө 336,1 миң сом;

       - жаап жашырылган дебитордук жана көтөрмөлөнгөн кредитордук карыздар 5273,0 миң сом.

 

Аныкталган финансылык мыйзам бузуулардын ичинен 6040,9 миң сом калыбына келтирүүгө тийиш болсо, текшерүүнүн жүрүшүндө 5685,9 миң сом калыбына келтирилген.

 

Мындан тышкары ревизияда 1934,9 миң сомдук бюджеттик жоготуулар жана резервдер аныкталды, анын ичинде: эмгек акы телееде 1934,9 миң сомдук бузуулар. Каражаттарды сарамжалсыз пайдалануу 175,0 миң сомду түздү, анын ичинен: айрым иш-чараларга белгиленген максаттарга жетпестен 175,0 миң сомго каражаттар жумшалган.

 

Белгилей кетсек,  подрядчы «КСК» ЖЧКсы тарабынан  «Чолпон-Ата шаарына  Ж. Абрахмановдун эстелигин жасоо» объектиси боюнча  аудит учурунда аткарылган иштердин актысы берилбегендигине байланыштуу кошумча аудит жүргүзүлөт.

КР Эсептөө палатасы Кыргызстан Профсоюздар Федерациясынын айрым маселелери боюнча натыйжалуулук аудиттин элементтерин колдонуу менен шайкештик аудитин жүргүздү.

 

Текшерүүдө жалпысынан 44 236,2 миң сомдук мыйзам бузуулар аныкталган. Балдардын жана өспүрүмдөрдүн эс алуусун уюштурууга багытталган каражаттардын максаттуу эмес чыгашалары аныкталды, анын ичинде Тамак-аш жана кайра иштетүү өнөр жайы РК 2021-жылга 351,2 миң сом суммасында дебитордук карызды жабуу аткарды.

 

Эсептөөлөр боюнча, «Келечек» балдардын ден-соолугун чыңдоочу лагерге кабыл алынган балдардын жалпы саны 1500 баланы түзсө, берилген тизмелер боюнча 2511 бала эмгек акы фодунун эсебинен эс алган. Айырмасы 1011 бала, балдардын ден-соолугун чыңдоочу лагери нормативден жогору балдарды жатакана жана тамак-аш менен камсыз кыла албайт. Ошону менен бирге 1011 балдардын жана өспүрүмдөрдүн эс алуусун уюштурууга жолдомолорду сатуу 7077,0 миң сомго ашыкча аткарылган.

 

Аудит жолдомолордун наркынын калькуляциясына сметанын жалпы наркынан 10% пайда негизсиз киргизилгендигин белгилейт. Ошентип, эмгек акы төлөө фондунун эсебинен санаторийлер 12 141,6 миң сом суммасында негизсиз пайда алышкан. Эмгек акы төлөө фрндунун эсебинен санаторийлер 767,5 миң сомдук жарнак түрүндөгү каражатты максатсыз пайдаланышкан.

 

Ошондой эле текшерүүнүн жүрүшүндө санаториялык-курорттук дарыланууга жана эс алууга берилген 65205,6 миң сом суммасындагы 2711 жолдомодон КР Салык кодексин бузуу менен сатуудан алынуучу салык (2%) өндүрүлүп, ал 705,3 миң сомду түзгөн.

 

2022-жылдын 1-ноябрына карата 14 449,5 миң сомдук 498 жолдомолор боюнча бара электер бар.

ФПКнын санаториялык-курорттук жана туристтик уюмдарын өнүктүрүү фондуна чегерүүлөрдүн планы Кыргызкурорттуризм колегиясы тарабынан бекитилген эмес, андыктан 2022-жылга санаториялык-курорттук жана туристтик уюмдар үчүн өнүктүрүү фондуна чегерүүлөр болгон эмес.

 

Текшерүүнүн жыйынтыгы укуктук баа берүү үчүн тиешелүү органга жөнөтүлөт.

 

 

Кыргыз Республикасынын Эсептөө палатасы 2020-2021-жылдар аралыгында «СК Ресурс» ЖЧКсынын ишмердүүлүгүнө шайкештик аудит жүргүздү.

 

Маалымат үчүн: Коомдун уставдык капиталы 1000 сомду түзөт. Улутташтырылгандан кийин Коомдун негиздөөчүлөрү болуп төмөнкүлөр саналат:

- Кононенко В.Н. (10% уставдык капиталы);

- ООО SNOW LAMA (20% уставдык капиталы);

- РСКнын алдындагы ФУГИ (70%).уставдык капиталы).

Коомдун жогорку башкаруу органы болуп - Коомдун мүчөлөрүнүн жалпы чогулушу саналат; жалгыз аткаруучу органы болуп - коомдун башкы директору саналат.

Коомдун негизги максаты киреше табуу, Коомдун негизги ишмердүүлүгү - мейманканаларды, эс алуу үйлөрүн, ресторандарды, дүкөндөрдү, турак жай жана административдик имараттарды куруу жана эксплуатациялоо, ошондой эле аларды ижарага берүү, сатуу жана башка келишимдерди ишке ашыруу жаатында инвестициялык ишмердүүлүктү жүргүзүү болуп саналат.

Киреше Ак-Суу районундагы “Каракол” лыжа базасында жайгашкан «Каприз-Каракол» мейманканасында көрсөтүлгөн кызматтардан алынат.

 

Аудиттин жүрүшүндө 2020-жылы негизги каражаттарды амортизациялоодо профилин кайра өзгөртүп жаткан имаратка 250,3 миң сом өлчөмүндө амортизация эсептелгени аныкталган.

Мындан тышкары, чет өлкөлүк валютадагы (АКШ доллары) кредиттерди, займдарды жабууга байланыштуу курстук айырмачылыктардан Коомдун чыгашага учурашынын жогорку тобокелдиктери бар экендиги аныкталган.

КР Эсептөө палатасы 2021-жылга Маданият, маалымат, спорт жана жаштар саясаты министрлигинде аудит жүргүздү. Текшерүүнүн жүрүшүндө жалпы суммасы 23 522,0 миң сомдук каржылык мыйзам бузуулар аныкталып, ордуна келтирүүгө тийиш болгон сумма 7 289,9 миң сомду түзгөн, анын ичинен 5 078,8 миң сом ордуна коюлду.

Мындан:

Текшерүүнүн жыйынтыгында 734,5 миң сомдук акча каражаттарынын жана материалдык баалуулуктардын жетишсиздиги аныкталган. Белгилей кетсек, 734,5 миң сом ордуна коюлган.

Эмгек акыларды негизсиз төлөөлөр 16 542,6 миң сомду түздү.

Товардык материалдык баалуулуктарды, акча каражаттарын жана иш сапар чыгымдарын негизсиз чыгымдоо 1 386,8 миң сомду түзгөн, анын ичинен 1 386,8 миң сом калыбына келтирилүүгө тийиш болсо, 631,5 миң сом калыбына келтирилди.

Курулуш монтаждоо жумуштарынын көлөмүн ашыруу 744,7 миң сомду түзөт, мындан 744,7 миң сом, калыбына келтирилүүгө тийиш болсо, 333,8 миң сом калыбына келтирилди.

Эсептен жашырылган дебитордук жана жогорулатылган кредитордук карыз 3 530,4 миң сомду түзүп, анын ичинен 3 511,6 миң сому мекемелерге калыбына келтирилди.

 

Мындан сырткары, бюджеттин резервдери 4 958,8 миң сомго аныкталды, мындан 4 096,1 мин сому ордуна коюлууга тийиш болсо, 647,7 миң сому ордуна коюлду.

 

Кыргыз Республикасынын Эсептөө палатасы 2021-жылга Кыргыз Республикасынын Билим берүү жана илим министрлигинде жана анын ведомстволук уюмдарында бюджеттин аткарылышына шайкештик аудити жүргүздү.

 

Жалпысынан 320 636,3 миң сом суммасында финансылык бузуулар аныкталган. Анын ичинен: каражаттарды чыгымдоодогу бузуулар жана кемчиликтер 308 863,3 миң сомду түзөт. Анын ичинен:

           - 87 665,5 миң сом өлчөмүндө эмгек акынын негизсиз төлөмдөрү;

           - 7724,7 миң сом өлчөмүндө материалдык баалуулуктарды жана каражаттарды негизсиз эсептен чыгаруулар;

           - негизсиз иш-сапардык чыгымдар 134,1 миң сомду түздү;

           - атайын каражаттарды казынадан тышкары пайдалануулар 6 689,2 миң сомду түздү.

           - курулуш-монтаждоо иштеринин көлөмүн көтөрмөлөө 4 717,9 миң сомду түздү;

           - бюджеттик каражаттарды максатсыз пайдалануулар 48 417,5 миң сомду түздү;

           - жашырылган дебитордук жана көтөрмөлөнгөн кредитордук карыздар 47 747,5 миң сомду түзөт;

           - башка деңгээлдеги бюджеттерде турган уюмдарга республикалык бюджеттен бөлүнгөн каражаттар 105 766,9 миң сомду түздү, анын ичинен: 2021-жыл ичинде республикалык бюджеттен “Имараттарды жана жайларды учурдагы оңдоого кеткен чыгымдар” беренеси боюнча 85 120,4 миң сом жана борборлоштурулган иш-чараларынын эсебинен билим берүү уюмдарынын Интернет байланышы үчүн 20 646,5 миң сом чыгымдалган.

 

Бюджеттин резервдери жана жоготуулары 819 073,8 миң сомду түздү, анын ичинен 106 480,3 миң сом ордуна коюлууга тийиш, 100 286,5 миң сому ордуна коюлган, 6193,8 миң сом ордуна коюлуусу керек.

Рационалдуу эмес пайдаланылган каражаттар 158 720,6 миӊ сомду түзгөн, анын ичинен: 122 864,6 миң сом ордуна коюлууга тийиш болсо, ордуна коюлганы 6 959,6 миң сом, 115 905,0 миң сом ордуна коюлуу керек.

КР Эсептөө палатасынын Ош шаары, Ош, Жалал-Абад жана Баткен облустары боюнча аймактык бөлүнүшү Чоң-Алай районунун 01.01.2020-31.12.2021-жылкы мөөнөтүнө айыл округдарынын бюджетинин түзүлүшүнүн жана аткарылышынын шайкеш аудитин жана социалдык-экономикалык өнүгүүсүнө талдоосун жүргүздү.

 

Аудит райондук мамлекеттик администрациясын, КР Финансы министрлигинин Чоң-Алай башкармалыгын, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарын жана алардын муниципалдык мекемелерин камтыды.

 

Текшерүүнүн жүрүшүндө 2919,7 миң сомдук каржылык тартип бузуулар аныкталган, анын ичинен: товардык-материалдык баалуулуктардын жетишсиздиги – 9,6 миң сом, иш сапар чыгымдарынын ашыкча төлөнүшү – 8,0 миң сом, курулуш-монтаждоо иштеринин көлөмүн жана наркын ашыкча баалоо – 2694,9 миң сом, КР Социалдык фондунун кирешелерине кошумча чегерүү – 164,3 миң сом.

 

Аныкталган каржылык тартип бузуулардын ичинен 2919,7 миң сому калыбына келтирилүүгө тийиш болсо, анын 32,8 миң сому калыбына келтирилген. Чоң-Алай айыл округунда 2550,1 миң сомго ашыкча курулуш-монтаждоо иштери аныкталганы менен текшерүүнүн материалдары укуктук баа берүү үчүн укук коргоо органдарына берилген.

КР Эсептөө палатасынын Ош шаары, Ош, Жалал-Абад жана Баткен облустары боюнча аймактык бөлүнүшү Кара-Көл шаарынын 01.01.2020-31.12.2021-жылдык бюджетин түзүүнүн жана аткаруунун, мэриянын социалдык-экономикалык өнүгүүсү боюнча шайкеш аудит жүргүздү.

 

Текшерүү Кара-Көл шаарынын муниципалитетинде, Каржы министрлигинин Кара-Көл башкармалыгында жана алардын муниципалдык мекемелеринде өттү.

 

Аудиттин жыйынтыгында 8068,3 миң сомдук каржылык тартип бузуулар аныкталган, анын ичинен: эмгек акыны негизсиз төлөө 6468,4 миң сомду түздү; каражаттарды жана товардык-материалдык баалуулуктарды негизсиз эсептен чыгаруу - 684,2 миң сом, бюджетке кошумча чегерилген кирешелер - 234,7 миң сом, кошумча эсептелген ижара акысы – 651,0 миң сом.

 

 

Финансылык тартип бузуулардын ичинен 1599,9 миң сому калыбына келтирилүүгө тийиш. Текшерүүнүн жүрүшүндө 540,5 миң сом өндүрүлгөн. Ошондой эле 944,7 миң сом суммасындагы жоготуулар жана бюджеттик резервдер аныкталган.

Кыргыз Республикасынын Эсептөө палатасынын Ош шаары, Ош, Жалал-Абад жана Баткен облустары боюнча аймактык бөлүнүшү Ала-Бука районунун 01.01.2020-31.12.2021-жылкы мөөнөтүндөгү жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын бюджетин түзүүнүн жана аткаруунун сакталышы боюнча шайкеш аудити жана социалдык-экономикалык өнүгүүсүнө талдоо жүргүзүлдү.

Аудит Ала-Бука районунун райондук мамлекеттик администрациясын, Каржы министрлигинин Ала-Бука башкармалыгын, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарын жана алардын муниципалдык мекемелерин камтыды.

Текшерүүнүн жүрүшүндө 49 011,5 миң сомго каржылык мыйзам бузулар аныкталган. Акча каражаттын жетишсиздиги 21,9 мин сом, товардык-материалдык баалуулуктардын жетишсиздиги 9,4 мин сомду түзгөн.

Андан тышкары, 48774,8 миң сомдук каражаттарды сарптоодо тартип бузуулар жана кемчиликтер, анын ичинен: эмгек акыны негизсиз төлөө – 107,2 миң сомго, материалдык баалуулуктарды жана каражаттарды негизсиз эсептен чыгаруу – 133,8 миң сомго, иш сапардын чыгашасын ашыкча төлөө – 158,9 миң сомго, курулуш-монтаждоо иштеринин көлөмүн жана наркын ашыкча баалоо – 8292,6 миң сомго, бюджеттик каражаттарды максатсыз пайдалануу – 105,0 миң сомго аныкталды, дебитордук карыздарды эсепке алууда 39972,3 миң сомго жашырылган.

Аныкталган каржылык бузуулардын ичинен 48950,3 миң сому калыбына келтирилүүгө тийиш болсо, анын 2309,3 миң сому калыбына келтирилген. Бюджеттин резервдери жана жоготуулары 394,9 миң сомду түздү.

КР Эсептөө палатасынын Ош шаары, Ош, Жалал-Абад жана Баткен облустары боюнча аймактык бөлүнүшү Токтогул районунун 01.01.2020-31.12.2021 мөөнөтүнө айыл округдарынын бюджетинин түзүлүшүнүн жана аткарылышынын шайкеш аудитин жана социалдык-экономикалык өнүгүүсүнө талдоо жүргүздү.

Мамлекеттик финансылык текшерүү райондук мамлекеттик администрациясында, КР Финансы министрлигинин Токтогул башкармалагында, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарында жана алардын муниципалдык мекемелеринде өттү.

Аудиторлор 1054,8 миң сомдук каржылык тартип бузуулар аныктаган, анын ичинен: каражаттарды чыгымдоодо 740,8 миң сомдук тартип бузуулар жана кемчиликтер, эмгек акынын негизсиз төлөнүшү – 164,3 миң сомду, товардык-материалдык баалуулуктарды негизсиз эсептен чыгаруу – 7,0 миң сомду, иш сапары боюнча ашыкча төлөөлөр – 64,2 миң сомду, бюджеттик каражаттарды максатсыз пайдалануу – 196,8 миң сомду, курулуш-монтаждоо иштеринин көлөмүн жана наркын ашыкча көрсөтүү – 257,7 миң сомду, дебитордук карыздарды жаап-жашыруу жана кредитордук карыздарды ашыкча көрсөтүү – 50,8 миң сомду, бюджетке кошумча чегерилген кирешелер – 125,3 миң сомду, Социалдык фондго кошумча чегерилген кирешелер – 188,7 миң сомду түздү.

Текшерүүнүн жүрүшүндө 862,2 миң сом өндүрүлүп, өндүрүлбөй калганы 192,6 миң сомду түздү. Бюджеттин жоготуулары жана резервдери 411,5 миң сомду түздү.

 

КР Эсептөө палатасынын Бишкек шаары, Чүй жана Талас облустары боюнча аймактык бөлүнүшү 2020-2021-жылдарга Чүй облусунун Москва районунун жергиликтүү бюджеттерди түзүүсүнө жана аткаруусуна, муниципалдык ишканаларынын ишмердүүлүгүнө жана республикалык бюджетте турган айрым мекемелердин бюджеттеринин аткарылышына шайкеш аудитин жүргүздү.

Бардыгы болуп текшерүүлөрдүн жыйынтыгы боюнча 10 768,7 миң сом каржылык тартип бузуулар аныкталган, анын ичинен: - акча каражаттарынын жетишсиздиги жана уурдалгандыгы - 20,0 миң сом; каражаттарды чыгымдоодогу тартип бузуулар жана кемчиликтер — 10 277,8 ми сом.

Бюджеттин резервдери жана жоготуулары – 5 410,8 миң сом түздү, анын ичинде: товардык-материалдык баалуулуктар боюнча нормадан тышкары чыгашалар – 1 012,4 миң сом; эмгек акыны төлөөдөгү бузуулар – 1 047,7 миң сом. Рационалдуу эмес колдонулган каражаттар 1 938,9 миң сомго аныкталды.

Аудиттин материалдары КР Эсептөө палатасынын Бишкек шаары, Чүй жана Талас облустары боюнча аймактык бөлүнүшүнүн жыйынында каралды. Текшерилген бардык мекеме-уюмдарга, ишканаларга аныкталган финансылык мыйзам бузууларды жана кемчиликтерди жоюу боюнча көрсөтмөлөр жөнөтүлдү.

КР Эсептөө палатасынын Ош шаары, Ош, Жалал-Абад жана Баткен облустары боюнча аймактык бөлүнүшү Сүлүктү шаарынын 01.01.2020-31.12.2021-жылдагы бюджетти түзүүнүн жана аткаруунун, мэриянын социалдык-экономикалык өнүгүүсүнүн сакталышы боюнча шайкеш аудит жүргүздү.

Финансылык текшерүү Сүлүктү шаарынын муниципалитетинде, КР Финансы министрлигинин Сүлүктү шаары боюнча башкармалыгында жана алардын муниципалдык мекемелеринде өттү. Аудиттин жыйынтыгында 780,1 миң сомдук финансылык тартип бузуулар аныкталган, анын ичинде: товардык-материалдык баалуулуктардын жетишсиздиги – 4,5 миң сом, иш сапардык чыгымдардын ашыкча төлөнүшү – 13,8 миң сом, курулуш-монтаждоо иштеринин көлөмүн жана өздүк наркын ашыкча баалоо – 36,6 миң сом, максатсыз пайдаланылган мамлекеттик каражаттар — 709,1 миң сом, бюджетке кошумча чегерилген кирешелер — 16,1 миң сом. Финансылык тартип бузуулардын ичинен 745,7 миң сому калыбына келтирилүүгө тийиш. Текшерүүнүн жүрүшүндө 34,4 миң сом өндүрүлгөн. Мындан тышкары, эмгек акынын негизсиз төлөнүшүнө байланыштуу бюджеттин 60,0 миң сом чыгымы аныкталган.

 

КР Эсептөө палатасынын Ош шаары, Ош, Жалал-Абад жана Баткен облустары боюнча аймактык бөлүшүнүн Кара-Кулжа районунун 2020-2021-жылдарга жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын бюджетин түзүүнүн жана аткаруунун сакталышына шайкеш аудит жана социалдык-экономикалык өнүгүүсүнө талдоо жүргүздү.
Аудитте Кара-Кулжа райондук мамлекеттик администрациясы, Финансы министрлигинин Кара-Кулжа райондук бөлүмү, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдары жана алардын муниципалдык мекемелери камтылган. Текшерүүнүн жүрүшүндө 513,7 миң сомдук каржылык тартип бузуулар аныкталган. Анын ичинен: 5,5 миң сомго товардык-материалдык баалуулуктардын жетишсиздиги, 279,5 миң сомдук каражаттарды чыгымдоодогу тартип бузуулар жана кемчиликтер.


Негизсиз эмгек акы төлөө 60,5 миң сомду, материалдык баалуулуктарды жана каражаттарды негизсиз эсептен чыгаруу - 32,7 миң сомду, иш сапардык чыгымдарды ашыкча төлөө – 67,8 миң сомду, бюджеттик каражаттарды максатсыз пайдалануу – 108,2 миң сомду, дебитордук карыздарды эсепке алууда жашыруу – 10,3 миң сомду, киреше салыгы боюнча кошумча чегерүү 137,6 миң сомду, КР Социалдык фондунун кирешелерине кошумча чегерүү 91,1 миң сомду түзгөн. 


Аныкталган каржылык тартип бузуулардын ичинен 513,7 миң сому калыбына келтирилүүгө тийиш, 481,9 миң сому калыбына келтирилген. Бюджеттин резервдери жана жоготуулары 581,6 миң сомду түздү.

КР Эсептөө палатасынын Ош шаары, Ош, Жалал-Абад жана Баткен облустары боюнча аймактык бөлүшүнүн Кара-Кулжин районунун 2020-2021-жылдарга жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын бюджетин түзүүнүн жана аткаруунун сакталышына шайкеш аудит жана социалдык-экономикалык өнүгүүсүнө талдоо жүргүздү.


Аудитте Кара-Кулжин райондук мамлекеттик администрациясы, Финансы министрлигинин Кара-Кулжин райондук бөлүмү, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдары жана алардын муниципалдык мекемелери камтылган. Текшерүүнүн жүрүшүндө 513,7 миң сомдук каржылык тартип бузуулар аныкталган. Анын ичинен: 5,5 миң сомго товардык-материалдык баалуулуктардын жетишсиздиги, 279,5 миң сомдук каражаттарды чыгымдоодогу тартип бузуулар жана кемчиликтер.


Негизсиз эмгек акы төлөө 60,5 миң сомду, материалдык баалуулуктарды жана каражаттарды негизсиз эсептен чыгаруу - 32,7 миң сомду, иш сапардык чыгымдарды ашыкча төлөө – 67,8 миң сомду, бюджеттик каражаттарды максатсыз пайдалануу – 108,2 миң сомду, дебитордук карыздарды эсепке алууда жашыруу – 10,3 миң сомду, киреше салыгы боюнча кошумча чегерүү 137,6 миң сомду, КР Социалдык фондунун кирешелерине кошумча чегерүү 91,1 миң сомду түзгөн. 


Аныкталган каржылык тартип бузуулардын ичинен 513,7 миң сому калыбына келтирилүүгө тийиш, 481,9 миң сому калыбына келтирилген. Бюджеттин резервдери жана жоготуулары 581,6 миң сомду түздү.